Staartveertjes

Ja, ik heb besloten om hem voorlopig maar onder de Nederlandse naam te houden. Staartveertjes klinkt tenslotte erg schattig, nietwaar?


En ja, blok 3 is helemaal klaar en zit eraan!! Dat betekent dat ik nu de lengte van het middenstuk van de quilt heb (er komt daarna een rand omheen en dan allemaal log cabins). Nog 6 blokken te gaan!


Maar dat is niet de enige staartveertjes die we hebben... Heb ik jullie weleens verteld van onze parkieten? Momenteel hebben we er twee rondvliegen, die halftam zijn. Dit is Joep, hij houdt van draadjes, glitterdingen, stofjes, tassen, pennen en spiegeltjes. Hier zit hij heerlijk te relaxen met zijn borduurgaren. 


En onze nieuwste aanwinst is Goof. Ja, hij is een klein beetje vernoemd naar Supergoof! Maar vooral omdat die naam gewoon bij hem past! Goofie vindt het helaas nog niet zo leuk bij mensen, dan wordt ie een standbeeld  maar wel heel erg leuk met Joep! 


Maar de meest bijzondere parkiet staat hier niet bij... dat is Mutz! 



Mutz is helaas in februari doodgegaan, wat me echt heel veel verdriet heeft gedaan - en dat verdriet is nog steeds niet weg. Mutz kwam van de dierenambulance en was extreem tam. Ze zat de hele dag bij me en wilde alleen maar aandacht, kletsen, en spelen! Ik heb een fotoboek gemaakt met alle foto's van haar erin:





Maar goed, het gaat natuurlijk eigenlijk om het blok dat af is. Hier zijn nog wat stitcheries! 



Maar wat het nadeel is van deze quilt... ik gebruik heel veel Tilda stofjes, en ik ben erachter dat ie echt enorm rafelen! Soms zelf tot de naailijn...  Sindsdien heb ik een klein trauma opgelopen, en maak ik extreem grote naadtoeslagen om dit maar te voorkomen. 




Zie je? Heftig... Vooral omdat mijn naadtoeslagen bij deze quilt al niet klein waren, meestal een centimeter... maar daar blijft weinig van over! Dus een tip van mij: pas op met naadtoeslag bij tilda stoffen!!

Oké, nog één laatste staartveer dan! Dit schattige roodborstje heeft besloten om een nestje in de conifeer te maken, precies op een plek waar ik het vanaf de bank kan zien! Té schattig! 










4 opmerkingen:

  1. Hey Monique,
    Je bent weer heel schattige blokjes aan het maken. Dat wordt weeral een mooi quiltje. Vervelend dat de Tilda stofjes zo rafelen.
    Het spijt me van je parkiet Mutz. Ik kan begrijpen dat dit je nog veel verdriet doet. Goed dat je de andere twee hebt om de pijn iets te verzachten.
    Groetjes,
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk blogje met allemaal mooie vogeltjes.
    Snap dat je Mutz nog steeds mist. Zijn toch een beetje ook je kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt mooi is deze quilt. Een paar jaar geleden maakte ik hem ook. Nog even een tip. Ik quilt heel erg veel (verslaafd) en heb me vaak geirriteerd aan rafels enzo. Nu knip ik alles met de kartelschaar en heb daar geen last meer van. Veel plezier met quilten. Groeten van Marjanne Verdoes

    BeantwoordenVerwijderen