Waah! Een kast!!

Mijn vader is best handig. Niet alleen in alledaagse dingen, computers en andere elektronica (ik herinner me de keer dat een telelens kapot was gegaan, en mijn vader alle honderden, zo niet duizenden onderdelen over de tafel had verspreid, het euvel heeft verholpen, en de hele lens weer in elkaar heeft weten te krijgen zonder enige voorkennis van de binnenkant van lenzen), maar ook met allerlei materialen. Zo heeft hij van mijn opa nog een gedegen meubel-makerij-opleiding meegekregen - en daar profiteer ik nu enorm van! Op mijn kamer kan ik namelijk niet zo heel veel kwijt, en het zou prettig zijn als er wat bij kwam - maar de maat is zo onhandig dat er eigenlijk niets te vinden is! Dus mijn vader: dan maak ik dat wel even. En ja hoor, binnen no time hadden we een eerste schets:


Dat werd al snel een vlugge 3D tekening. Die ik hier eigenlijk niet mag plaatsen omdat meneer hem niet goed genoeg vindt. Dus ik vermeld erbij: deze schets is in minder dan 3 minuten gemaakt, met de nonchalance die bij zo'n imperfecte schets hoort. 


Dat werd al snel met de "plotter" uitgetekend. Wat een plotter ook moge zijn. Het resultaat zag er heel goed uit, het was als echte bouwtekening uitgetekend met allerlei maten erbij. Helaas heb ik dit bestand niet kunnen bemachtigen voor dit blog. 

En ja, toen naar de Fixet om alles op maat gezaagd te krijgen... dat was nogal een gedoe! Er waren echt ontzettend veel losse onderdelen, niet normaal! Om te checken of we wel alles hadden (in eerste instantie niet, dus dat werd een tweede ritje door de sneeuw), heeft mijn vader het een beetje uitgelegd zoals het gaat worden:


Dat is wel verrekte stoer, of niet?! 
Ow, en ik heb ook nog handvaten uitgezocht, mooie vintage dingen. Ze hadden er nog maar twee, en de andere twee waren besteld, maar net voor we ze op konden halen was de winkel ineens failliet gegaan (helaas!!), dus kregen we de handvatten niet. Uiteindelijk heeft mijn oom in Friesland bij zo'n zelfde filiaal geinformeerd, en toen bleek dat deze handvatten hier vlakbij in een fabriek werden gefabriceerd! Dus dat kwam uiteindelijk nog helemaal goed. 


De kast zelf wil ik wit gaan schilderen, en dan in de losse openingen aan de achterkant behangen met een leuk vintage motiefje... maar dat is nog erg lastig om te vinden! Na heel veel gezoek, ben ik toch maar gegaan voor een heel erg schattig motiefje van Pip Studio. 


Vogels... wie kan dat weerstaan? In precies de goede kleuren, grijs en limegroen... Ze worden met Mod Podge (Pipoos) geplakt, en vervolgens ook weer met Mod Podge gelakt, dan komt er een plastic laagje overheen. 

De laatste loodjes kwamen eraan... 


En ja, dit is hem!!!





Al mijn dvd's en cd's passen erin, en ook de DVD-speler is helemaal ingebouwd!


Ik ben echt zooo ontzettend blij met de kast! Hij is fantastisch geworden!!!

Update: deze post stond een hele tijd in de concepten omdat ik het plottergeval ook wilde laten zien, dus de kast staat er al een tijdje, zoals al vaker te zien was op dit blog - de vogeltjes zijn een perfecte achtergrond voor het fotograferen van kleine projecten, en de kast in kerstsfeer was ook niet verkeerd. 

5 opmerkingen:

  1. Wat heb jij geluk met zo'n handige vader. De kast is heel erg mooi. Echt vakwerk. Hier zal je weeral veel plezier aan beleven.
    Grtjs
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wauw zeg!! Wat ontzettend mooi is je kast! En wat zal je trots zijn op zo'n superhandige vader :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superhandig zo'n kast (en zo'n vader). Een plotter moet je je voorstellen als een soort gigantische printer (tenminste als het er net zo een is als op mijn werk) waarmee je papier op formaat A0 kunt afdrukken. Typ plotter in bij google en kies voor afbeeldingen en dan heb je een idee hoe zo'n apparaat eruit ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtige kast! een vader om trots op te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen