Gehaakte warmheid

Ik had mezelf eigenlijk beloofd dat ik geen shawls meer zou maken... maar dat is niet helemaal gelukt. Ja, de kast ligt al vol en ja, ik heb er eigenlijk wel genoeg, maarja, ik had nog géén regenboogkleurenshawl. En mijn zwarte is ook weggegeven aan oma, dus die moet eigenlijk vervangen worden. En er is een nieuwe CAL van LilyGo die ik niet kan missen. Plus dat nieuwe Scheepjeswol Stone Washed garen is te prachtig om te laten liggen (ja, daar komt binnenkort ook een post over! Met uilen!).

Ik ben erg. Oké, er staan dus weer 4 shawls te liggen, plus eentje waar ik al lange tijd mee bezig ben (zijn mini-grannies - ik hou niet van grannies omdat het zo saai is, plus het garen is zo dun dat het niet plezierig werkt).



Maar eentje is af! Ik was verliefd geworden op al die projecten met Fenna van de Wibra die je langs ziet komen, en had wat regenbooggaren ingeslagen. Een deel daarvan is echter weer naar een hele lieve verpleegster gegaan, en ik dacht dat ik genoeg had voor mijn shawl, en in principe klopte dat wel, maar het kwam echt heel erg nauw, ik had in totaal 1,5 meter over van het garen... Dat was even eng. Hierboven zie je de knalkleuren trouwens goed uitkomen, dat is bij de andere foto's helaas minder omdat ze 's avonds zijn genomen.


Het patroon is Porcelain Berries van Elena Fedotova, echt een aanrader! Fantastisch patroon, plus je krijgt er gratis ook een versie bij om een sjaal (rechthoekige lap dus) te maken, en het is ook helemaal aan te passen aan het formaat dat je wilt.


Hij is lekker lang geworden, plus het is acryl, dus het is echt heel erg warm, wat al vele malen van pas is gekomen de afgelopen weken. En door de kleuren staat het overal goed bij! Zelfs bij mijn niet zo charmante stipjes-fleecebroek die ik nu ineens heel goed in beeld zie in de foto. Oeps... Volgende keer toch maar even goed omkleden voor zo'n fotosessie :P 


Gelukkig showt mams hem wel goed, zij heeft altijd hele leuke kleren :) Ik heb hem trouwens wel gespannen, om het patroon beter uit te laten komen. Omdat het acryl is, heb ik hem stukje bij beetje op de strijkplank gespannen met spelden, en toen met het strijkbout er 2 cm boven gehangen en een puf stoom gegeven. Je ziet het garen dan een beetje wiebelen en de vorm aannemen waarin het gespannen is. Het resultaat is echt veel mooier! 


Maar wat nu wel het vreemde is, wat je hier ziet, is dat de ene kant heel roze is en de ander heel somber paars/blauw... ik weet niet precies hoe dat komt, met het groter worden zouden de kleuren in principe moeten verspringen (zeker in de toeren waarin heel veel clusters zitten). En ja, nu we het toch over kleding hebben: dit is mijn fantastische Harry Potter fleecetrui waar "Always" op staat (ik hou van Sneep) met het symbool van de Relieken. Ik kon het niet laten. Ik mag het dan altijd extreem koud hebben, ik zorg ervoor dat ik warm word in stijl. Sinds kort heb ik ook "jogjeans" ontdekt. Het lijkt net of je een spijkerbroek aanhebt maar is eigenlijk een joggingbroek... De beste uitvinding ooit! Nooit meer vreemde blikken van de postbode :D 


Voor degenen die het interessant vinden: dit is een (slechte kwaliteit) foto van toen ik bezig was, dus ongespannen. Dan zie je wat spannen precies doet! 

5 opmerkingen:

  1. Jogjeans?! Bestaat dat? Ik wil er ook één! En dan wil ik het meteen nomineren voor het beste idee van Nederland!! En de shawl is erg mooi! Vrolijkt elke outfit op volgens mij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja, ze bestaan en ja, ze zijn echt het beste idee van Nederland! In ieder geval voor chronische koukleumen zoals ik... Als je bij wehkamp op "jogjeans" zoekt komen er 5 op, helaas niet degene die ik heb (en fantastisch is), die is uitverkocht maar zal vast wel weer komen. Tot nu toe is het niemand opgevallen dat het geen echte spijkerbroek is :D Tenminste, als je er iets opdoet dat wat langer is, want het valt wel op dat het ritsflapje nep is zal ik maar zeggen.

      En dankjewel voor het compliment! Ja, hij past echt overal bij. Ideaal! Ik sleep 'm overal mee naartoe...

      Verwijderen
  2. mag ik m een keertje van je lenen, please??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmm nou, vooruit! Omdat u mee hebt geholpen om zulke mooie foto's te maken :D hij ligt rechts bovenin de kast! ;)

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen