Als het haken niet lukt, dan maar de breinaalden erbij...

Ik geloof dat ik mezelf al eerder vrij lamlendig heb uitgelaten over het feit dat ik geen trui kan haken. Alle proeflapjes mislukken, en pogingen veranderen in veel te grote vormeloosheid. Zelfs de hogere wiskunde van paps werkte niet... En ja, oma zei dat ik het niet mocht opgeven, maar voorlopig laat ik het toch zitten. Je kunt maar zoveel mislukkingen verdragen, en die zijn er al teveel geweest.

Dus nu ga ik maar breien. Gelukkig zie ik dat weer zitten na de uiltjessjaal, ik heb normaal een hekel aan breien, maar nu ga ik het steeds leuker vinden. Dit is het patroon dat ik ga maken, omdat het met mijn lievelingsgaren Scheepjes Stone Washed is en ik dus niet zoveel de mist in zou kunnen gaan. Ik gebruik zelfs dezelfde kleur als het voorbeeld (805), omdat ie zo mooi is en perfect overal bij past. Meestal heb ik een hekel eraan om exact hetzelfde te maken, maarja, dit keer gaat dat dus toch gebeuren.


En ik heb een wolwinder gekocht op marktplaats :D Erg handig! Zeker nu, want het patroon van Scheepjeswol moet gebeuren op dubbele draad.


Handigheid! Alleen is het wel jammer dat ik zoveel draad overhou als ik twee bollen opwind... 


Zou het aan mij liggen of zit er gewoon verschillend aantal meters op per bol?

Kijk, hier liggen ze allemaal gebroederlijk naast elkaar...  Ik geniet echt van deze kleur :D


En ik ben uiteraard meteen begonnen. Hier is het begin van het achterpand:



Kijk eens: stoer en sjiek tegelijk!


Maar ook de zwarte is niet mis... Lijkt net een soort metaal ofzo! Ik maak hiervan een colsjaal in de sterrensteek (gelukkig wel weer haken dus!). 


Ik heb nog een klein probleempje dat ik elke toer een steek verlies, maar dat hoop ik snel op te lossen. Ik denk zelf dat ik soms per ongeluk een steek oversla... Gelukkig zie je het bijna niet, ik maak nu in plaats van 1 half stokje 2 hst's aan het einde, dan is het de volgende toer weer opgelost. Maar het is wel vreemd. 


Ik vind het een erg mooie steek voor dit garen als ik heel eerlijk ben... ik zag op facebook al iemand die het met een kussen had gedaan met verschillende kleuren, dat werd ook heel mooi! 

2 opmerkingen:

  1. Gaaf, dat vest!! Erg mooi patroon. Ik vind de 'ellende' van breien altijd dat ik een steek die ik heb laten vallen ik die niet weer opgepakt krijg.. Wat resulteert in 6 halve sjaals, en weet ik veel hoeveel uitgehaalde werkjes.. Aan een volledig project durf ik niet eens te beginnen... :S

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Welke haak naald heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen