Nog een sterrenquilt..

Wacht, komt deze jullie niet heel erg bekend voor?


Ja, dat kan heel goed... maar toch is deze quilt net ietsje anders, kijk maar:


Rechts is de quilt die ik al eerder heb gemaakt, en links is de nieuwe. Het quiltwerk is dit keer door mams gedaan, die kan het duidelijk beter dan ik :P

En ja, ik weet het, ik heb gezegd dat ik geen enkel project twee keer wil maken. Klopt helemaal. Maarja, toen ik de sterrenquilt aan oma liet zien, werd ze helemaal verliefd... en opa had al bijna een stok te pakken om hem naast hun dressoir op te hangen...

Daar kun je toch niets tegen beginnen? Dus ja, er werd een nieuw sterrenquiltje geknipt uit reproductiestofjes. Voor de sashings werd zelfs nog een stukje van de achtergrondstof van de Hampton Ridge in de thee gegooid voor antiek effect.


Ik kom er nu alleen achter dat mijn reproductiestofjes bijna allemaal knalkleuren zijn. Ik kan het ook niet laten!!


Ik dacht gewoon wat sjieks te hebben gevonden, maar nee hoor, het wordt weer heftig. Heb ik weer...


Maarja, eigenlijk is dit ook niet verkeerd!!

Ik had een klein probleempje met de deadline, omdat het net in de periode lag dat ik door trillerigheid niet kon handwerken, maar gelukkig heeft mams heel veel geholpen! Ze heeft blokjes en sashings in elkaar gezet, geholpen met de rand, en alles gequilt! 



En zelfs paps heeft rijgdraadjes getrokken... naast het gebruikelijke rekenwerk waar hij expert in is. 


Ook heb ik weer een label gemaakt in 1800-stijl, met stitchery, waarbij dit keer de letters ook beter zijn gelukt gelukkig! Ik had 'm eigenlijk "Eärendil" willen noemen, omdat de andere "Estel" heet, en dat is Tolkien Elfs voor "hoop" (en de naam van Aragorn), dus ja, eigenlijk moest er weer een Tolkienistische naam bij, en wat is beter dan de man die een ster werd? Maarja, ik denk niet dat oma dat kon waarderen. Of uitspreken. Dus het werd toch Sterrenpracht. 



Nu nog even snel over de bank draperen, voordat de quilt ingepakt moet worden! We waren echt slechts 2 uur voor de verjaardag klaar... 


Zo zijn ze allebei toch wel erg mooi... 


Ow verrek, en zo ook! 

Welke vinden jullie mooier?

Oma was overigens helemaal blij met haar quilt! Opa had hem meteen de volgende dag al opgehangen, boven een theetafeltje met antiek servies. Het staat ontzettend mooi en past perfect! 

4 opmerkingen:

  1. Wat mooi! Heb dat quiltje ook nog liggen en ohhh moet nog gequilt worden. Heb mijn berries bijna af dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je quiltjes zijn mooi Monique. Goed dat de restjes van de HR nog een bestemming gevonden hebben.
    Fijn dat dit zo een familie project geworden is.
    Groetjes,
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze beide prachtig. Denk dat qua kleuren de oude net een pietsie mijn voorkeur heeft.
    Maakt de quilt trouwens extra bijzonder, dat hij door jullie allemaal samen gemaakt is. Kan me voorstellen dat hij daarom voor jouw oma extra dierbaar zal zijn. :)

    BeantwoordenVerwijderen