Staartveertjescohesie

De Staartveertjes zitten aan elkaar! Nou ja, voor tweederde dan. Maar dat vind ik nog een hele prestatie! 



Gelukkig blijkt nu uit het vastnaaien dat het niet zo erg is dat de vierkantjes bobbelen: het komt vanzelf goed! Je ziet het hier niet zo goed, maar uiteindelijk komen ze gewoon plat te liggen. Fjoew!


En kijk, hier zie je 'm in volle glorie! Het middenblok valt goed op! In het echt is het groene nog wat groener, maar zoals altijd is dit een lastige quilt om te fotograferen. Wat ook opvalt trouwens is de planning die erin zit, de blauwe blokken op de hoeken, en als ie af is 4 rode blokken rond het midden. Ik ben blij dat het zo mooi uitkomt!


Mams zei dat ik ook maar vast aan de log cabins moest beginnen die eromheen komen. Want als je er ineens 24 moet doen is het ook wel saai, en daar heeft ze natuurlijk gelijk in! Dus ik ben al druk bezig geweest, en heb de eerste twee aan elkaar zitten! Ik maak ze met paper piecing, en dat werkt heel erg goed! Helaas heb ik al twee keer per ongeluk op de verkeerde kant gewerkt, maar ach, dat kan iedereen overkomen en dat zal mij waarschijnlijk 23 van de 24 keer gebeuren, dus dan is het alsnog allemaal in spiegelbeeld (plus het maakt niet zo heel veel uit of het in spiegelbeeld is of niet natuurlijk met dit patroon, maar wel voor de stofjes die vaak wel goed rechtop moeten staan). 

Op naar blok 7!

3 opmerkingen:

  1. Enig! En al dat rose. Mijn kleindochtertjes zouden deze quilt ook leuk vinden!
    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen