Stonefields: mijn blokjes


Ja, je telt goed: het zijn er al twaalf! Ik ga maar door.. en heb ontdekt dat ik een hele grote fan ben van needleturning. Waarom? Het is makkelijk om even te pakken, geen spelden nodig, en het gaat best makkelijk. Ik heb eindelijk een techniek ontwikkeld waarbij ik geen last meer heb van mijn handen (ik weet niet precies wat, ik denk dat ik minder knijp of misschien is het wel gewenning). 


Dit is het blokje dat ik tijdens de cursus heb gemaakt. Eigenlijk hoort er een wit rondje in, maar ik vond een kopje ook wel leuk staan eigenlijk.


Ik wilde dit achtergrondje heel graag gebruiken bij dit blokje, ondanks dat het druk is vind ik het toch wel heel sjiek staan.


Deze is bijna goed gelukt... op één te groot tussenstukje na. Viel me erg mee, want het positioneren van dit blokje was echt heel erg lastig.


Maar de sterren waren toch echt het moeilijkst! Ze wilden niet aansluiten, en daarom heb ik een uitzondering gemaakt en deze geappliquickt. Zelfs toen was het nog moeilijk, en heb ik regelmatig de ondergrondstof gemanipuleerd. Met heel veel strijken zie je er niks meer van ;) Ik heb voor paars en geel gekozen omdat sterren toch geel horen te zijn, en paars daar een prachtig contrast mee vormt.


Deze is ook best goed gelukt, vooral het Japanse broderieachtergrondje is erg schattig.



Oef, wat is dat middenstuk klein... mini-hexjes! Volgens mij is het blok op het scherm zelfs groter dan in het echt :P Het stofje van de hex-bloem heb ik van Carmen van de Stitchers Inn gekregen, lief hè?


Hier is er iets misgegaan met het rode rondje. Hij wilde gewoon niet. Maar, zoals opa zei: de natuur is in het echt ook niet perfect. 


Dit was fantastisch om te doen... deze vorm bevalt me wel :P Ik heb dit blokje lekker zitten knutselen tijdens de Sinterklaasintocht op tv. Hij moet trouwens 180 graden draaien, het rode middenstuk zit nu op z'n kop, maar dat ziet er heel vreemd uit als ik dat doe, het perspectief is dan fout.


Hoe schattig is dit Beatrix Potter-stofje? We hebben een stukje weten te bemachtigen via Etsy van een Nederlandse dame, en het past perfect in de Stonefield...


En Iejoor is ook té schattig! Meestal is Winnie de Poeh heel knalkleurig, maar dit lapje is dat niet. Het zijn wel grote figuren dus we kunnen 'm weinig gebruiken, maar het is toch leuk dat mams dat lapje een tijd geleden heeft gekocht en nu in de quilt komt!

4 opmerkingen:

  1. Je blokjes zijn zo mooi ! Je needleturning is erg goed gelukt. Ik heb het net in de les applicatie geleerd, maar zal zelf nog veel moeten oefenen vooraleer mijn applicaties zo mooi zullen zijn.
    Ik wens jullie hele fijne feestdagen.
    Groetjes (ook aan mams)
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi en leuk resultaat hoor! Enige blokjes! Heb je de applicaties eerst geplakt of echt helemaal, zonder speldjes, geappliceerd?
    Gezellige Kerstdagen en voor 2015 veel geluk en gezondheid!
    Groetjes, Mirjam H.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It is gorgeous !!! I am falling in love with Stonefields !!!
    Can I ask you how big these blocks are ?? Greetins Mirka

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke blokjes met schattige stofjes! en wat een mooi werk

    BeantwoordenVerwijderen