Oeps, weer een nieuw project...

Soms heb je van die momenten... dan zie je een quilt en dan wordt je er op slag verliefd op. Bij mij was het ook weer raak, de lentekolder ging volop aan de gang bij het zien van deze quilt:


Haar naam is "In my garden" van Anni Downs (Hatched and Patched). Het was al een wat ouder patroon, dus ik heb er wel wat moeite voor moeten doen om 'm te vinden, maar gelukkig heb ik hem van iemand tweedehands over kunnen nemen! 

Maarja, mams en ik hebben natuurlijk weer dezelfde smaak op quiltgebied, en dat zorgde ervoor dat we allebei stapel waren op al die kleine klaproosjes, vogeltjes en insecten. Inmiddels zijn we erachter dat het ook echt ieniemienie applicatiewerk is, maar daar leer je alleen maar van, toch? Nou, de beslissing was snel gemaakt: mams en ik zouden hem samen maken. En dan hebben we het later nog over een roulerend schema van hangrechten. Dat wordt nog lastig... 



Eigenlijk had ik het idee om deze quilt pas na de Stonefields te doen, omdat ik maar één quilt tegelijk mag met dezelfde techniek. Jammerlijk gefaald. Dat kwam omdat we gingen bekijken wat voor stofjes we wilden gebruiken... Dat was eigenlijk heel snel voor elkaar. De jellyrol (Mirabelle) en layer cake (Honeysweet) van Mam's Gossip In The Garden werden opgeofferd, samen met wat Stonefieldslapjes en mijn achtergrondstofjes die eigelijk voor de sterren en de Stonefields waren maar echt perfect pastten. 

Blok 1 is inmiddels door mij gemaakt:







Deze komt diagonaal, dus in een diamantvorm, dan zie je de vogeltjes wel goed :) 



Er ontbreekt nog één blokje, daar ben ik nu mee bezig. 


En mams heeft het grotere tweede blok met succes aangepakt, alleen de libelles komen nog. 



Oeps, deze twee hierboven zijn een beetje scheef gefotografeerd... 




En zo hebben we onze mini-ontwerpmuur weer volgeprikt... en zijn de volgende twee delen al uitgetekend ;-) 




3 opmerkingen:

  1. GEWELDIG!!!! Wauw! Wat een ienimieniwerkje, maar wat wordt het mooi! Ik vind de slakjes zo geweldig! En wat super dat jullie hem samen maken. Maakt het extra bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anni's patterns are gorgeous aren't they - great progress so far and good team effort :-) This is going to be beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat heerlijk, een nieuwe applicatie quilt. Erg leuk! snap ik best dat je daar voor valt. En dan samen met je moeder er aan werken, nog leuker!

    BeantwoordenVerwijderen