Staartveertjes in de dop

De laatste delen zijn genaaid... dat kan maar één ding betekenen: showtime!


Oké, de laatste delen zitten dan nog wel los en zijn nog niet gestitcht, maar je ziet het geheel al komen!! Zeker als je ook de log cabins erbij legt, die de volgende rij vormen (ik heb er nog maar 3 van de 24, maar toch):


Er zit echt heel veel vaart in... Ik heb alleen nog een klein probleempje, als het middenveld af is komt er eerst een kleine rand voor de log cabins eraan genaaid worden. Alleen had ik te weinig stof gekocht voor die rand... dus ik moet toch wat nieuws gaan verzinnen. Ik heb na de log cabins eerst een mini zachtblauwe rand en dan een brede rode rand, die liggen al klaar, maar de eerste rand ontbreekt dus nog... Ik moet nog eens even gaan kijken wat ik precies ga doen... als iemand een idee heeft qua kleur, hoor ik het graag!


9 opmerkingen:

  1. O, wat een leuke quilt. Zulke mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is die quilt mooi aan het worden! Ik krijg er helemaal zin in om ook te beginnen. Ik heb het patroon al...
    Een blauw randje klinkt wel mooi en misschien geel, dat knalt zo lekker bij de rest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mag ik iets vragen? Ik zie dat de banen al aan elkaar zitten en dat er daarna stitcherie op komt. Is dat omdat het anders te klein is voor een borduurring? Of kun je zo de kleuren beter bij elkaar kiezen? Om te vervoeren en af en toe eraan te kunnen werken lijken me de losse lapjes juist makkelijker en dat was ik zelf een beetje van plan, zie boven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sandra,

      Sorry dat ik nu pas reageer! Maar ik maak inderdaad eerst het blok, en dan pas de stitcheries... Ik vind het prettiger werken in de ring, plus ik vind de stitcheries het leukst, dus die mag ik van mezelf pas doen als ik al die miniblokjes (grr) aan elkaar heb zitten :) Soort persoonlijk beloningssysteem. Maar eigenlijk maak je de stitcheries van tevoren omdat het kan inkrimpen. Ik heb de proef op de som genomen, en bij mij krimpt het bijna niet, hooguit een millimeter als je een keer een grote boom hebt. Dus voor mezelf maak ik het gewoon in 1 keer, maar dat zou ik niet doen als je niet weet of je werk inkrimpt of niet... Even testen dus ;) Veel plezier met het maken van deze geweldige quilt! Heb je al een idee wat voor kleuren je gaat gebruiken?

      Verwijderen
  4. Wat n leuke quilt ! Waar kan ik aan dit patroon komen/kopen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi. Helaas mailtje niet ontvangen, snif, snif,,,wil je a.u.b een reaktie sturen naar fampgkeijsers@hetnet ?
    In afwachting van en alvast mijn hartelijke dank. Vind de vogeltjes geweldig. Lief en vrolijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi. Helaas mailtje niet ontvangen, snif, snif,,,wil je a.u.b een reaktie sturen naar fampgkeijsers@hetnet ?
    In afwachting van en alvast mijn hartelijke dank. Vind de vogeltjes geweldig. Lief en vrolijk !

    BeantwoordenVerwijderen