Blok 7 van de staartveertjes

Er is weer een blok klaar! Het gaat zo hard... ik ben nu ook al met het laatste blok bezig, maar ik durf de laatste steekjes niet te zetten... Typisch gevalletje van tussen de oren, want hoe dan ook: die steekjes duren even kort, of ik ze nú maak of over twee weken. En ja, het zou fantastisch zijn als het middengedeelte af was. Dus ja, ik heb hem door: ik ga aan de slag...

Maar goed, voor nu blok 7!


Hij is klaar! En schattig, naar mijn menig. Maarja, dat zijn alle blokken!



Het is niet helemaal mijn stijl, om de vogel in de boom zo'n saaie kleur te geven... Maar hier zit wat achter! Ik zou het erg leuk vinden als Joep en Muts, de parkieten die ik tijdens het maken van deze quilt had (Muts is helaas overleden), te vereeuwigen. En ja, daar zijn ze dus! Muts was een albino, dus wit met rode ogen (en hier en daar een lichtgroene glans over haar veertjes). Joep is een zogenaamde "spangle", zijn verenpatroon zit omgekeerd, maar hij is wel knalgeel met limegroen, dus dat staat er allemaal op. Zelfs zijn blauwe (en Muts bruine) neusdop staat erop ;) 


De laatste stitchery is wel weer "gewoon", waarin ik het weer niet kan laten om de knalkleurtjes uit te zoeken. 


Op naar deel 9! Ja, deel 9 en niet deel 8, want die bewaar ik voor het laatst, om de simpele reden dat de grote stithery daar een enorm schattig bankje met vele vogeltjes is. Leukste voor het laatst!

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je Muts en Joep geborduurd hebt. Deze quilt wordt zo schattig en vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen