Kleine babyslofjes en grote truien

Mams had nog een klein cadeautje beloofd aan mijn nicht, die net een baby heeft gekregen. De exacte omschrijving van familiebanden zijn best lastig vind ik.


Maar goed, het is in ieder geval een hele lieve nicht, en we zijn als familie best close met elkaar, dus ook al is ze een oudtante of zoiets, die slofjes kwamen er :P En ze zijn heel schattig geworden! Ze heeft ze gehaakt met Catania Color, dus ze verspringen van kleur.




De baby in kwestie was er erg blij mee, haar koude voetjes waren spontaan over! Helaas groeien voeten erg hard en passen ze inmiddels niet meer, het was toch een welkom cadeau!

Ook ik ben nu weer aan het breien geslagen. Na mijn eerste trui heb ik de smaak wel te pakken, al besloot ik nu een patroon te doen waar bij stond dat het voor beginners was, zonder rompslomp, zodat de vorige catastrofes vermeden kunnen worden. Hopelijk. Tot nu toe gaat dat goed!

Dit is het patroon, Top Down Trapeze Pullover (klik). Ik wilde hem namelijk weer heel graag van Scheepjes Stonewashed maken, omdat ik het garen geweldig vind, en met dit patroon kwam ik precies op de goede stekenverhouding uit, wat weer heel wat rekenwerk scheelde. Ik ga alleen de mouwen langer maken, dus dat moet ik nog wel even uitzoeken...


Dit keer heb ik gekozen voor de kleur "black onyx", de zwart-grijze variant. 


De moeilijkste stappen heb ik al doorlopen... raglan breien, mouwen eraf halen enzo, en vanaf nu is het alleen maar rechtoe rechtaan, met om de zoveel toeren wat meerderingen.


Dit garen is echt zo sjiek! Niet te geloven!

Maar ook mams had een trui in haar hoofd, na mijn vorige succes... Ze had het garen al in huis, de turqooise versie van Stonewashed. Ook zij heeft een patroon uitgezocht dat ongeveer overeenkomt qua stekenverhouding, een Nederlands (gratis) patroon van Drops:


Verrassend genoeg, is het begin van het patroon eigenlijk gelijk aan elkaar... een iets ander boordje, veel kleinere naalden, iets andere armsgaten: maar hetzelfde raglan... maar het verschil gaat zeker nog wel komen! 


De kleur spat van het scherm af... heerlijk! 


We breien nog even door, het resultaat komt vast wel weer op dit blog... het kan even duren, want we hebben nog wel meer projecten lopen... 


1 opmerking: