Stonefieldsblokjes die misschien een strijkbeurt nodig hebben

Ja, het is eigenlijk schandalig... de staat waarin ik mijn blokjes op internet zet. Daar moet wat aan veranderen! Wat een verkreukeling...


Maar, let wel: het is me eindelijk gelukt om niet zoveel knalkleuren te gebruiken! Wat ben ik trots :) Wie weet gaat het ooit nog wat worden...


Dit zijn trouwens al mijn blokjes tot nu toe op een rij. Is het wat? Ik denk het zelf wel. Ik doe in ieder geval mijn best om het een beetje pastel-achtig te laten worden... En anders wordt het maar weer een echte Monique-quilt.


Dat wordt het sowieso wel eigenlijk, want ik probeer om deze quilt een reflectie te laten zijn van mezelf. Mijn voorliefde voor vogels komt zeker in de lapjes terug...


Net als een bruinharig meisje dat heel graag leest, dat komt me ook wel bekend voor ;) (en let op de minibloemetjes die in de rondjes zitten - een heel werk... ze zijn in het echt kleiner dan nu op het scherm!)


Ook in deze relaxte hobbykamer voel ik me zeker thuis, tussen het breigaren en de lapjes in. Al zal ik nooit een schaar zo laten slingeren! Oké, niet expres tenminste.


En zoals mijn grote boekenheld C.S. Lewis al zegt: Sometimes fairy stories may say best what’s to be said.” en Some day you will be old enough to start reading fairytales again.” Niks mis met een goed sprookje, zeker wanneer het verteld wordt in een schattig Japans kawaii stofje. Dit is trouwens geen officiëel Stonefieldsblokje, maar ik wilde wat met dit lapje doen! 


Dit schattige stofje met een Bonnet-meisje kwamen we bij de Stonefieldscursus tegen in de winkel van Dorry.


En ook de ster is goed gelukt! Alhoewel ik de instructies verkeerd had gelezen en het middelste kruid had gepatcht in plaats van geappliceerd. Ach, dan is het weer uniek! Er is tenslotte geen foute manier, is mij geleerd ;)

2 opmerkingen: