Een Supergoofse Dag

Mijn blog wordt afgestoft. Ik kan niks beloven, ik probeer te blijven posten en de foto's zijn er, maar eigenlijk wil ik stiekem liever lapjes naaien dan in een blog erover praten. Maar het blijft kriebelen, aangezien ik toch ook best wel van schrijven hou. En van lapjes. En graag allerlei dingen over quilten vertel. Ik vrees dat ondanks mijn Supergoofdag-dip ik toch vandaag mijn vriendengroep heb ingewijd in de oorsprong van jaren 30 lapjes. Ik moet het dan toch maar op het wereldwijde web afreageren voor ik geen vrienden meer over heb.



Maar eerst wil ik het dan toch over gisteren hebben, want wat was het een geweldige dag... Volgens mams heb ik zo'n 25 jaar aan sociale contacten ingehaald, en dat klopt wel volgens mij. Ik heb genoten. Coriene en haar moeder hadden een geweldige organisatie, en een hele mooie locatie weten te bemachtigen, en Supergoof was haar geweldige zelf en heeft ook bergen verzet. Zeker toen bleek dat ze hooguit een halfuur de tijd hadden voor wij binnen kwamen om de winkel op te zetten én Goofs quilts uit te stallen! Wat een heftigheid! Van die stress was niks meer te merken toen alle dames binnen waren, en dat is toch ook best heel erg knap! Allemaal een pluim van mij!



En ja, de dames waren binnen... en verdrongen zich meteen om de winkel heen. Niet zo gek als je bedenkt dat het een winkeltje was met allemaal Goofse spulletjes. Lapjes in weckpotjes, kanten lintjes, doosjes, spulletjes, en heel veel schattige lapjes! Dat is moeilijk inhouden. Dat heb ik dan ook niet gedaan. Ik bedenk me alleen dat ik vergeten ben om een foto van de buit te maken, die zit nu al keurig gesorteerd in doosjes. Een foto van de winkel ben ik niet vergeten, al was het een uitdaging omdat het echt de hele dag door druk was!


De foto doet er overigens geen recht aan, links was nog een heel stuk met alle Supergoofpatronen en nog meer lapjes en blikjes en schattigheid! 


De goodiebags werden als eerste uitgedeeld met sneltreinvaart zoals je op de foto ziet, maar daar is wel wat voor te zeggen, want die waren echt wel heel leuk! Ik vrees dat de eet- en drinkbare inhoud op is. En de foto van de lapjes is, net als mijn aankopen, helaas ook niet helemaal gelukt (stom stom, had eraan moeten denken!). 


Ondertussen moest ik even snel naar de hartjes gaan kijken. Wat zijn ze mini! Wat zijn ze lief! Wat zijn ze aaibaar! Ik kan uren doorgaan... Ik heb 30 foto's ervan gemaakt en ik heb het voor elkaar gekregen om er maar één te plaatsen. Wat een zelfbeheersing! 


Er was ook een loterij, met allemaal hele mooie dingetjes... Ik win echt nooit wat, maar dit keer had ik hoop want mijn nummer was 6 en dat is mijn geluksnummer. Het geluk was wel heel dichtbij dit keer, want tante won een schattig roze blikje! 


En ondertussen kletsten we wat af... aan onze tafel werd eigenlijk amper gewerkt! Ook kwamen er regelmatig dames voorbij die alles kwamen bekijken, en hebben we zelf ook heel wat bij anderen bekeken. Wat zijn er toch veel leuke projecten... ik zou bijna weer aan tientallen quilts beginnen, maar alleen de Foepquilt is dit keer meegegaan. Wie kan vogeltjes weerstaan? Ik niet.


Goof had heel veel quilts meegenomen, en mooi dat ze waren... de klosjes blijven mooi, de sterretjes zijn nog kleiner dan je denkt en de overhemdbloemetjes zijn simpelweg prachtig, zeker als je het verhaal erachter weet en bedenkt dat het een herinneringsquilt is (patroon is nu ook beschikbaar trouwens). 



Ennnn weer vergeten om een foto van de lunch te maken. Bospaddenstoelensoep, broodjes met rauwe ham en worst en iets dat er lekker uitzag maar waarvan ik niet weet wat het was, en eiersalade. Heerlijk! 

's Middags gingen we verder met een Show en Tell. Ik heb geprobeerd om van iedereen een foto te maken, maar dat ging niet altijd helemaal goed. Ik zat deze hele dag in een rolstoel om energie te sparen (een elektrische, ik kan zoeven!), dus dan is het soms wat lastiger. Maar alle quilters waren de hele dag heel lief en behulpzaam, en maakten een plekje voor me :) Hier zijn de quilts!


Oma Sannie's Foepquilt!!! Van haar kreeg ik spontaan lapjes voor de vingerhoedjesquilt, superlief! Nogmaals ontzettend bedankt! 
En er zijn er nog meer die met dit geweldige Foep-patroon bezig zijn! 







Enni had ook een schattig mandenquiltje, helaas zijn zij en de qiult niet helemaal goed op de foto gekomen. Maar je had haar shirt moeten zien! Er stond "#quilter" op, té cool! 







Ingrid klikte ook heel wat af, dus ik denk dat er vast ook een hele gezellige blogpost op komst is! 


Wat kwam er toch veel uit zo'n klein bakje zetten, heerlijk gekleurde ministerren en nine patches! 


En ja, ik kwam zelf ook nog aan de beurt... ik ben iemand die doodsbang is voor speeches, niet in het openbaar spreekt en bijna flauwviel tijdens spreekbeurten. En nu... nu heb ik gewoon voor 40 mensen twee quilts (nou ja, verre van af) geshowt, en erover vertelt, zonder zenuwen! Dat zegt heel wat. Ja, ik heb een stukje angst overwonnen, maar vooral: het voelde heel veilig aan waardoor ik ineens kon praten. Dat overkomt me niet vaak. 



De foto's komen van Grietje af, bedankt! Allereerst heb ik de vingerhoedjesquilt laten zien, die ik De Wachtkamer noem, omdat ik er alleen aan werk in wachtkamers voor artsen enz. Zo hoop ik uiteindelijk te laten zien hoeveel een mens eigenlijk moet wachten, en nog belangrijker: dat mensen met mijn ziekte, ME&Lyme, alleen maar wachten. Ik had 'm eigenlijk in blauw moeten maken, de kleur van ME... helaas, te laat bedacht :P Ik heb inmiddels 5 rijen af van 62 stukjes, hij wordt 1,40 meter breed. En er was nog iemand met dezelfde quilt, en we gaan nu lapjes uitwisselen, jippie! 


De stonefields kwam ook even langs... we hadden nu een mooi aantal om aan elkaar te zetten, dus dat hebben we snel nog even gedaan! Mams en ik hebben besloten om de Stonefields gezamelijk af te maken. Maar mijn fandoms (zoals een Tardis-stofje van Doctor Who) mogen er gelukkig ook in! 


En ow, wat een lekkernijen... we kregen ook nog heerlijke koeken in hartjesvorm met Supergoof erin gestempeld! Zo gingen we voldaan weer richting huis... in de hoop dat we dit over een jaartje nog een keer kunnen herhalen ;) 

9 opmerkingen:

  1. ik heb je stukje in 3 x moeten lezen, zo ontroerend is het....ja en ook een beetje gehuild....wat een liefde ....wat een vrouwenvriendschappen.....wat een puur stukje...dank je wel en wens je nog heel veel quiltmomenten, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo! Ik kwam je blogbericht tegen en zag dat jij, net als ik, met een rood/ witte Vingerhoedjes quilt bezig bent. Leuk! Als je een x stofjes wilt ruilen hoor ik het wel! Groetjes Annemieke ( quiltsvankippetje.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke dag heb je gehad, het enthousiasme spat ervan af! Nu lekker nagenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Los Draadje, pfff weet ik nog jouw naam niet...... Maar gelukkig weet je de mijne wel! Wat lief dat je mij met mijn quilt geplaatst hebt en ook voor mij gaat het op.. Ik heb een enorme faalangst en durf ook niets te laten zien ( op het quiltweekeind hebben anderen mijn Angelsstory moeten showen) dus voor mij was het ook voor het eerst dat ik mijn eigen Foep heb gepresenteerd. Even over de dag, ik heb een heerlijke dag gehad aan een heerlijke tafel! En de lapjes waren niet om te ruilen maar gewoon omdat ik het weet... Ik weet hoe het is... zo'n wachtkamerquilt.. En ik weet ook dat het geweldig is om van een ander zo'n lapje te krijgen. Als je nog meer nodig hebt... je weet me te vinden. Liefs San.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mij dan weer ontroerd is de eerste reaktie....wat was het een dag met een gouden randje fijn je ontmoet te hebben. Je bent een bijzonder waardevol mens

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellig blog heb je geschreven over de Supergoof dag, het genieten spat er vanaf. Ik hoop dat je doorgaat met blogjes schrijven want je hebt een heel gezellig blog.
    Groetjes Marja
    🌷🌷🌷

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat ik je heb "gevonden"! Ik heb je aan mijn bloglijst toegevoegd.
    http://inekeoriginal2.blogspot.com
    "Never too old to learn"

    BeantwoordenVerwijderen